FRIMODIG: MX-Sports sjef Petter Bjørheim foran aksjonærene i Norspo AS. Han overrasket nok en del med sitt frimodige innspill – både mot egen kjede og mot bransjen som helhet. FOTO: MORTEN DAHL

FRIMODIG: MX-Sports sjef Petter Bjørheim foran aksjonærene i Norspo AS. Han overrasket nok en del med sitt frimodige innspill – både mot egen kjede og mot bransjen som helhet. FOTO: MORTEN DAHL

- Bransjen er en eneste stor ryktebørs

- Sportsbransjen er en av Norges største ryktebørser. Jeg har aldri opplevd så mange rykter som i sportsbransjen, sa MX-Sport-sjef Petter Bjørheim da han holdt innlegg på aksjonærmøte i Norspo AS i mai.

Bjørheim var en av tre inviterte foredragsholdere til aksjonærmøtet i Norspo AS. De to andre var Sport 1-sjef Ole Henrik Skirstad og tidligere håndballspiller Susann Goksør Bjerk.

Petter Bjørheim sitt innlegg var direkte og svært frimodig, både overfor egen kjede og på sportsbransjen som helhet.

 

Rykter
MX-Sport-sjefen har vært leder i flere ulike bransjer og også i rikspolitikken. Men han har aldri opplevd så mange rykter som i sportsbransjen.

- Jeg var innom en konkurrerende butikk i en by tidligere i år – for å hilse på.  Samme kveld ringte flere andre i bransjen som lurte på hva i all verden jeg gjorde der. Skulle vi kjøpe opp butikken? Jeg var der for å hilse på og se hvordan konkurrenten driver. Det var alt, sier Bjørheim.  Dette er bare et av mange eksempler han dro frem for å vise ryktebørsen, i bransjen.  Bjørheim stilte også spørsmålet om lojalitet og tillit innad i bransjen og videre pekte han på behovet for impulser utenfra.

 

Les mer i nyeste utgave av SPORT – nr 4  som er ute nå.

 

Tilbake
 

Tidenes beste år for Dale of Norway

 
Sportsbransjepriser 2025 - Hvem fortjener å bli løftet frem i sportsbransjen i år?
 
Satser på DACH: Innovasjon Norge lanserer nytt vekstprogram for norske friluftsmerker
 
Christian Lodgaard blir ny administrerende direktør i Aclima
 
Bransjeutsikter og økonomisk balanse