FLEST MED ADIDAS: adidas-sponsede Tyskland røk ut av VM onsdag. Adidas er den merkevaren som sponset flest lag da VM startet.
adidas har 12 lag i stallen under årets fotball-VM i Russland, og er dermed den merkevaren som har flest lag under sine vinger. Nike og Puma følger deretter med henhvoldsvis 10 og fire landslag.
Når dette skrives begynner det innledende gruppespillet å gå mot slutten, og det er klart at flere lag må forlate Russland, blant dem Island.
Slik er fordelingen mellom de ulike fotballdrakt-produsentene under årets VM:
1. Adidas - 12
Argentina
Belgia
Columbia
Egypt
Tyskland
Iran
Japan
Mexico
Morocco
Rusland
Spania
Sverige
2. Nike - 10
Australia
Brasil
Kroatia
England
Frankrike
Nigeria
Polen
Portugal
Saudi Arabia
Sør-Korea
3. Puma - 4
Senegal
Serbia
Sveits
Uruguay
4. New Balance - 2
Costa Rica
Panama
5. Umbro - 1
Peru
5. Hummel - 1
Danmark
5. Errea - 1
Island
5. Uhlsport - 1
Tunesia