Partene signerte nylig en samarbeidsavtale som strekker seg til 2025.
– Vi er veldige glade for å inngå et samarbeid med Birken skifestival, dette er noe vi har ønsket oss lenge, sier Bård Bakke, Salomon Global Commercial Manager.
– Vår hensikt med denne avtalen er å inspirere flere til å gå på langrenn, skape mer synlighet og oppmerksomhet samt styrke relasjoner med distribusjonskanalene våre, sier Bård Bakke.
Birken AS ønsker samarbeidspartnere som har verdier, visjoner, mål og offensive planer som kan bidra til at Birken Skifestival er den som tilbyr utfordringer og opplevelser for alle.
– Vi har lenge sett at Salomon har vært offensive og fått en sterk posisjon på det norske langrennsmarkedet. Salomon har solide planer for videre vekst i samarbeid med Birken skifestival og vi gleder oss til å være en del av den reisen, sier Terje Lund Olsen, Sponsor og Markedsansvarlig.
– Sammen har vi som hovedmål å senke terskelen for å gå på ski og bidra til at flest mulig har lyst til å delta på et av festivalens mange skirenn, avslutter Bakke.
Ramo AS, som blant annet importerer Scott sykler til Norge, signerte også nylig en ny 3-års avtale med Birken AS. Avtalen gjelder hele Birken Sykkelfestival hvor høydepunktet er det tradisjonsrike Birkebeinerrittet som arrangeres for 28. gang i 2021. Scott er og har vært det mest brukte sykkelmerket i Birkebeinerrittet gjennom flere år.
– Vi er svært fornøyde med det gode samarbeidet vi har hatt med Birken gjennom flere år. Birken er et viktig samlingspunkt for sykkel Norge. Vi treffer en viktig og riktig målgruppe samt at Birken fremhever sunne og gode verdier. Dette passer godt inn i Scott og Ramo AS sin strategi, sier daglig leder Ivar Manger.