Rekrutteringen til Data to Businessprogrammet 2026

NF&TA inviterer norske virksomheter innen mote, sport, møbel, interiør, barneprodukter og design til å delta i det nordiske kompetanseprogrammet Data to Business. Programmet gir bedrifter muligheten til å utforske og implementere digitale produktpass (DPP) – et verktøy som blir stadig viktigere i arbeidet med sporbarhet, transparens og sirkulær forretningsutvikling.



Hva får du som deltaker?

  • Tre internasjonale workshops i København, Oslo og Borås
  • Sparring med eksperter og nettverk med nordiske bransjekollegaer
  • Utvikling og testing av en prototype på et digitalt produktpass
  • Synlighet gjennom utstillinger, caser og presseomtale

 

Hvorfor delta?

Digitale produktpass er på vei inn som et krav i EU, og gir samtidig store muligheter for effektivisering, dokumentasjon og nye tjenester. Gjennom Data to Business får du innsikt, verktøy og støtte til å gjøre data om til konkret forretning – og være i forkant av utviklingen.

 

Søknadsfrist 2. desember 2025

 

Programmet er finansiert av Interreg Öresund-Kattegat-Skagerrak og gjennomføres i samarbeid med nordiske klynger og universiteter.

Se video fra prosjektet: https://youtu.be/ZTHRCwmI7Z0

Les mer om prosjektet her: https://www.nfta.no/dic

Om du har spørsmål, ta kontakt med gisle@nfta.no

 

👉 Les mer og søk her: ldcluster.com – Nordiske virksomheder omsætter data til forretning


Tilbake
 

Odd Martinsen – Fra stafettkonge til næringslivsleder

 
ISPO flytter til Amsterdam i 2026
 
Xania Group overtar aksjemajoriteten i Scan Trade Holding
 
Styrkeuka – En nasjonal dugnad for bedre helse
 
ISPO 2025: Sportsbransjens viktigste møteplass