Brand assist har flyttet inn i nye moderne lokaler i Mølleveien på Vulkan i Oslo. Her er deler av gjengen som styrer den daglige driften av merkevaren Northug, fra Oslokontoret.

Brand assist har flyttet inn i nye moderne lokaler i Mølleveien på Vulkan i Oslo. Her er deler av gjengen som styrer den daglige driften av merkevaren Northug, fra Oslokontoret.

«Man kommer ikke på pallen alene»

Selskapet, Brand Assist med merkevaren Northug vokser i markedet og sommerkolleksjonen er en suksess.

Jon Inge Gullikstad er imponert over hvordan laget hans har taklet motgang og brakt merkevaren Northug opp og inn i god flyt.


Brand Assist med merkevaren Northug er inne i sitt tredje drifts år. Fortsetter året slik det startet vil forhåpentlig vis 2021 være siste året i oppstartsfasen, og siste året at betydelige investerte midler i produktutvikling og markedsføring, overskrider inntektene.


Selskapet har rukket å ta en tydelig posisjon med med sportsbriller, og teknisk sportstøy for damer og herrer til både sommer og vinter.

Gullikstad mener økt kundemasse og flere følgere på sosiale medier, viser at de har truffet godt i et marked med mange tøffe konkurrenter.


– Vi har hatt god vekst i 1. kvartal og utover våren, og ser tall som viser en vekst på over 300 prosent til og med mai i år, sammenlignet med samme tid i fjor. Året vil kanskje ikke ende slik, men vi styrer mot gode positive tall, sier en optimistisk Jon-Inge Gullikstad.


Northug-merkevaren som startet med sportsbriller, gikk raskt opp å tok plassen som nummer to i preferanse i sportsbrille-kategorien i Norge. Nå ønsker de å nå litt bredere å lanserer i sommer en sportsbrille til under 1000 kr.

Sportsbrillekategorien er sterk, men nå opplever de samtidig at tekstilkolleksjonene vokser, og at de tar en stadig tydeligere posisjon.


– Vi tar en tydeligere posisjon med vår- sommerkolleksjonen og gjennomsalget er bra. For oss er det viktig med en positiv utvikling hos kundene våre, for å vokse videre i markedet. Vi jobber med å utvikle vekst i brillekategorien, i tillegg til teknisk sportstekstiler. Vi skal klare begge deler, sier Gullikstad.

De nye lokalene har treningsrom for de ansatte, og det er flittig i bruk.
Vi «are living the brand», smiler salgssjefen, Silje Vasvåg sammen
med kollega Haakon Bell Pedersen.

Frisk start i moderne lokaler

– Den nye sommerkolleksjonen er veldig godt mottatt, forteller salgssjefen Silje Vasvåg.


Hun er også veldig stolt av at tekstilkolleksjonen selger like godt til damer som til herre, og viser til undersøkelser som bekrefter dette inntrykket.


– Vi ser at alle de gode detaljene som er viktig for optimal funksjonalitet for damer, kombinert med de mer kjønnsnøytrale fargene, appellerer til jenter som er glad i å trene.


Tilbakemeldingene fra kundene forteller dem at de har truffet en nisje i markedet, og er et etterlengtet friskt pust.

«Det går bra med Petter»

Det er vanskelig å snakke om merkevaren uten å spørre om hvordan det går med Petter Northug selv.

– Det går bra med Petter. Han har fått trent både hode og kropp og har det bra, sier en lettet og optimistisk Gullikstad.

Northug som ble medeier i 2020, har vært viktig for utviklingen av kolleksjonene. Han har stilt høye krav til kvalitet, funksjonalitet og tekniske detaljer.

– Petter har vært med i hele utviklingsprosessen, og hans tilbakemeldinger har vært helt avgjørende, sier Gullikstad. 


Northugs nyeste sportsbrilleserie som lanseres nå i juli:: Sunsetter.


Tilbake
 

Skal reparere og selge brukt

 
Bergans inviterer til klima-kampanje
 
«Vi har gjort en solid jobb med å styrke posisjonen til Norrøna»
 
Nike med voldsom vekst, slår alle forventninger
 
Sweet Protection topper listen hos Virginia Tech