Bærekraft

Litt mindre miljøavtrykk

Urberg lanserer ZeroColor, et testkonsept bestående av telt, sovepose og pakkposer. Produktserien er i hovedsak utviklet med ufargede stoffer.


ZeroColor er et ledd i Fjellsports stadig større fokus på holdbarhet og en bærekraftig fremtid. Nå lanseres produktserien i det nordiske markedet.

 

«ZeroColor lanseres i første omgang som et testkonsept, fordi vi ønsker å lære mer på et spennende felt og få erfaringer. Vi ønsker med dette å finne mer ut av hvordan våre kunder stiller seg til å kjøpe og ta i bruk ufargede produkter, med kunnskap om at produktene er bedre for miljøet. Vi er naturligvis veldig spent på å se hvordan responsen blir.» uttaler Category Manager Hilde Hallberg i Fjellsport.

 

Fargede stoffer innebærer normalt sett en større belastning på miljø og klima. Innfarging av stoffer krever ofte store mengder vann, og ulike kjemikalier kan forårsake problemer både for de som jobber i produksjonen, for de som bruker produktene, og ikke minst for miljøet. 

 

- Som en av Nordens ledende e-handlere innenfor friluftsliv har vi en visjon om å fremme og berike friluftslivet med produkter av høy kvalitet, og samtidig ta ansvar for en bærekraftig fremtid. ZeroColor bidrar til dette ved å gjøre det enklere for kundene å ta bærekraftige valg, sier Hallberg.

 

- Dessuten håper vi at mange vil oppleve at et fargeløst produkt vil være spennende og litt annerledes. Her får man den naturlige fargingen av stoffene som naturen selv skaper, avslutter Hallberg.

 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer