Øystein Bomo har høye ambisjoner på vegne av ullprodusenten. Om få år er Devold of Norway en markedsledende kvalitetsmerkevare i Europa, hvis alt går etter planen. Møt ukens bransjeprofil, salgsdirektøren i Devold.
Navn: Øystein Bomo
Alder: 50!
Stilling: Salgsdirektør Devold of Norway AS
Hvorfor valgte du en karriere i sportsbransjen?
Ønsket å jobbe med en sterk merkevare og produkter som ligger tett på egne fritidsinteresser. Norge har lange tradisjoner, og ligger langt fremme innenfor vår bransje, så det er ekstra givende å få jobbe tett på med innovasjoner som er med å sette sitt preg på en hel industri.
Hva er høydepunktet i karrieren din, så langt?
Jeg er veldig stolt av det vi har fått til som et lag med Devold både i Norge og internasjonalt så langt. Herunder etableringen av et eget datterselskap i Tyskland.
Hvor er du/din bedrift om fem år?
Da har vi etablert Devold som en markedsledende kvalitetsmerkevare i Europa, og er på vei opp i USA.
Hva gjør du aller helst for å holde deg i form?
Må vel innrømme at det går litt i rykk og napp, men forsøker å jogge litt og holde meg i generelt ok form. Dersom det kniper litt, kan det være et stalltips å inngå et hårete veddemål med Morten Borgersen. Det får garantert opp motivasjonen! J Ellers er jeg nok over gjennomsnittlig glad i løssnøen.
Når handlet du sist i en sportsbutikk, og hva kjøpte du?
Handler litt småting rett som det er, men det siste av litt størrelse var i slutten av januar, og da kjøpte jeg meg et par Blizzard Rustler 10 med Salomon STH 13 – moro!