Messe München // Lena Haushofer, Exhibition Director Ispo München

Messe München // Lena Haushofer, Exhibition Director Ispo München

ISPO München 2023: "Nye perspektiver på sport".

ISPO München, verdens ledende messe for sportsindustrien, åpner dørene på Münchens messesenter fra 28. til 30. november. Med over 2.000 utstillere fordelt på 11 haller og mer enn 50.000 besøkende forventet, har ISPO Munich vokst betydelig sammenlignet med fjoråret. Mottoet er "New Perspectives on Sports". I tillegg til de mange utstillerne, merkene og løsningsleverandørene fra hele verden, er årets midtpunkt nok en gang Future Lab, et område med fokus på innovasjoner, megatrender, digital transformasjon og tilkobling. Det blir også et spennende konferanseprogram åpnet av ingen ringere enn Nobels fredsprisvinner professor Muhammad Yunus. UNHCR-ambassadør Yusra Mardini er en av de andre hovedtalerne.


Merkevarer, produkter, innovasjoner og løsninger, men også utveksling, nettverksbygging, inspirasjon og nye perspektiver: under paraplyen av årets kampanje "Nye perspektiver på idrett" gir messen ikke bare et blikk på fremtiden til sportsbransjen , men åpner også for nye perspektiver på relaterte områder. "Vi ønsker å se på og diskutere sport i sin helhet. Dette kan variere fra teknologiske innovasjoner til bærekraft, sosial innvirkning og sportsmotetrender." fastslår utstillingsdirektør Lena Haushofer, som oppsummerer programmet.

 

Med totalt elleve haller tilbyr ISPO München et spennende program på tvers av alle temascener, knutepunkter, utstillinger og handlingsområder, og gir utstillere, fagbesøkende og det internasjonale idrettsmiljøet et informativt, interaktivt og underholdende messeprogram med festivalkarakter. Merker som Schöffel, Rab / Lowe Alpine, VAUDE, Ortovox, Patagonia, Fjällraven, Jack Wolfskin, Icebreaker, Mountain Equipment, Komperdell, Kari Traa, ARVA, Bergans, Hestra, Ternua, Picture Organic, Berghaus, VEJA, Scott, Oakely / Bliz, 100%, Fritschi og PLUM vil presentere sine nye produkter og innovasjoner. Nye deltakere er Oberalp Group med merkene Wild Country & Evolv og LaMunt, samt Bauerfeind og PLEIN Sport. I tillegg ble Blackyak, LEKI, Bench, Casco hjelmer, L-Fashion Group med Luhta, Icepeak, Rukka, Dachstein og Torstai også bekreftet som utstillere ved årets ISPO München.

 

Centerpiece Future Lab

Som et kjerneelement i messen vil besøkende til Hall B1 finne seks temaområder med fokus på innovasjoner og transformasjon av sportsindustrien: i Brandnew Area, oppstartsbedrifter og nye merkevarer som har potensial til å revolusjonere sportsindustrien i fremtiden vil presentere seg. Vinnerne av de prestisjetunge ISPO Awards vil også bli stilt ut her. I de interaktive utstillingslokalene til Digitalize Hub er fokus på de siste trendene innen detaljhandelsteknologi, og i Innovation Lab vil besøkende oppleve visjonære løsninger med potensial til å endre sportssektoren for godt. I tillegg vil ZEITGEIST, en plattform for urban, streetwear og sportsmote, debutere som en del av Future Lab.

 

Nobels fredsprisvinner professor Muhammad Yunus i München

Etter den vellykkede lanseringen i fjor, vil Future Lab Mainstage nå romme opptil 500 besøkende. Konferanseprogrammet med interaktive og inspirerende nøkkelnotater, intervjuer og workshops med hvem som er hvem i den internasjonale sportsbransjen er også utvidet tilsvarende. Konferansen åpnes av Nobels fredsprisvinner professor Muhammad Yunus 28. november kl. 9.30. Han er grunnleggeren av Yunus Sports Hub, som bruker sportens positive kraft til å løse sosiale problemer og styrke lokalsamfunn. Ved å gjøre det, verdier som inkludering, sosial rettferdighet og bærekraftig

 

En annen topptaler: UNHCR-ambassadør Yusra Mardini

Høyttalerutvalget på ISPO Munich 2023 er like mangfoldig som årets utstillere. Dette inkluderer den olympiske svømmeren og nylig UNHCR-ambassadør Yusra Mardini, som åpner hovedscenen klokken 10:30 på den andre dagen av messen. Hennes inspirerende og rørende historie illustrerer styrken, motet og utholdenheten til millioner av flyktninger. Yusra Mardini har mottatt en rekke priser, inkludert Bambi i kategorien Silent Heroes, The Girls Award ved UNICEF Global Goal Awards og Made For More Award i Hero-kategorien. Hun ble også kåret til en av TIME magazines 30 mest innflytelsesrike tenåringer.

Tilbake
 

Devold vokser med sikkerhetsklær

 
Sportsbransjedagen 2024
Utvidet Early Bird – påmelding til fredag 7.juni!
 
Henry Lloyd og Odlo med ny butikk i Bogstadveien
 
I møtet med eldrebølgen må sportsbransjen tenke nytt for å finne arbeidskraft i fremtiden
 
Krevende start på året for sportskjedene