Blender Agency og Mizuno inngår samarbeid

Første juni inngikk Blender Agency og Mizuno en samarbeidsavtale som gjør Blender Agency til agent for Mizuno i distribusjon av produkter i Sportstyle- kategorien i Norge, Sverige og Finland. Distribusjon i Danmark håndteres, som tidligere, av Sports Group Denmark.



For Mizuno er dette et viktig grep for å få økt fokus og kompetanse i sportstyle- kategorien, og for at vi skal nå utviklingsmålene Mizuno har satt seg i Norden uttaler Børge Wetteland, daglig leder i Mizuno Norge AS. Vi opplever en veldig positiv utvikling i kategorien, og tror tiden er inne for å øke satsingen på Sportstyle fremover, fortsetter Wetteland. Da var det naturlig å inngå samarbeid med et av de beste miljøene i Norden på denne typen forretning. Vi gleder oss til fortsettelsen, avslutter Wetteland.


For oss i Blender Agency er det veldig spennende å få lov til å jobbe med en så etablert merkevare som det Mizuno er, uttaler Kyrre Alver, partner i Blender Agency. Lang historikk, kjent merkevare og produkter med høy kvalitet gjør at vi ble nysgjerrige på Mizuno. Det er ikke noe tvil om at merkevaren er på vei opp og frem i Sportstyle- kategorien, og vi er veldig takknemlige for å få være med å utvikle salget i Norden, avslutter Alver.


Blender Agency ble stiftet i 2003 og representerer flere av de mest etterspurte og sterke merkevarene innen fashion og lifestyle. Selskapet opererer i hele Europa, representerer over 30 merkevarer og handler med over 400 butikker.


Mizuno er et japansk eid multisport performance brand med hovedkontor i Osaka, Japan. Mizuno Norge AS har ansvar for distribusjon av merkevaren i Norden. Selskapet selger høykvalitets sportsutstyr og i Norden primært sko til løp, håndball, volleyball og fotball. Sportstyle er en av satsingskategoriene til selskapet.

Tilbake
 

Devold vokser med sikkerhetsklær

 
Sportsbransjedagen 2024
Utvidet Early Bird – påmelding til fredag 7.juni!
 
Henry Lloyd og Odlo med ny butikk i Bogstadveien
 
I møtet med eldrebølgen må sportsbransjen tenke nytt for å finne arbeidskraft i fremtiden
 
Krevende start på året for sportskjedene