STORFORNØYD. Morten Borgersen, daglig leder i Sportsnett og Anton Sport var mer enn fornøyd med oppmøte på åpningsdagen av Sportsnett CC Vest.
Borgersen er klar på at denne veksten ikke kommer av seg selv. Det hjelper ikke å ha fine varer hvis ikke de ansatte har riktig kompetanse. I Anton-systemet måles og evalueres alt og alle, slik at de raskt kan justere der det trengs.
– Vi måler alt ned til den enkelte selges resultat fra dag til dag, sier han.
Starten på året var ikke så god som fjoråret, men fra andre kvartal og utover året har Anton Sport økt omsetningen. Første kvartal endte ned -3,3 prosent fra fjoråret, andre kvartal var opp 10,4 prosent og tredje kvartal var opp hele 16,7 prosent mot året før.
Siden
sommeren har organisasjonen jobbet på spreng med å få på plass nye butikker og
sluttføre oppkjøp.
I løpet av en
kort måned har selskapet åpnet to store butikker og kjøpt opp Milslukern.
Sportsnett åpnet på CC-Vest i Oslo 17. oktober og 24. oktober åpnet dørene til
en ny Anton Sport på Jessheim storsenter. Samtidig med rigging av nye butikker,
har de jobbet med en seriøs opprydding og oppussing av Milslukern, som skal stå
klar 7. november. Borgersen er sikker på at folk vil fortsette å komme i butikken,
hvis de klarer å levere på kompetanse, service og vareutvalget kundene vil ha.
UT PÅ TUR. VR-telttur med Helsport.
Ambisjonsnivået for den nye Sportsnettbutikken var høyt. Borgersen så potensialet i det spesielle lokalet, som i tillegg hadde bedre plass til nettbutikken og lageret. Butikken er nå i full drift, men sjefen har planer om å kunne tilby opplevelser i butikken langt utover en god handel.
– Sportsnett CC-Vest setter en ny standard innen retail i Europa. Dette er bare starten på noe som vil mangle sidestykke, forteller Borgersen stolt.
Butikken på 650 kvadratmeter har
også en 250 kvadratmeter stor mesanin. På åpningsdagen var hele lokalet fylt
til randen med varer til sterkt nedsatte priser. FORNØYD KUNDE: Aaseth var tidlig ute og gjorde et lite kupp.
– Det
var en fantastisk åpningsdag hvor en sjeldent høy andel av de ca. 2000
besøkende handlet – og de handlet mye.
Borgersen er imponert over innsatsen de ansatte har lagt ned
for å få butikken klart til åpningsdagen. Klatreveggen midt i lokalet var på
plass, men det manglet fremdeles noe av teknologien som hører til det nye
konseptet.
– Vi
vet at det vil ta noe tid før denne butikken setter seg i markedet, men jeg har
klokkertro på at konseptet vil lykkes over tid. Jeg er stolt over innsatsen som
er lagt ned for å klare å lage en så strøken butikk på kort tid. Her er det
mange som har blødd for drakta, sier han.
En uke etter de åpnet butikken i Oslo, var det åpning av en ca. 1000 kvadratmeter Anton Sport-butikk på
Jessheim Storsenter. Borgersen er like fornøyd med utviklingene der, og
innsatsen til de ansatte.
– Det er gjort en fantastisk jobb av alle ansatte i butikken. Vi knuste omsetningsmålet og hadde besøk av over 6000 kunder den første dagen.