NYESTE. Alphaedge 4D reflective, en av Adidas nyheter med 3D printet såle. Lanseres 11. november 2019.

NYESTE. Alphaedge 4D reflective, en av Adidas nyheter med 3D printet såle. Lanseres 11. november 2019.

Adidas spår bra avslutning på 2019

Adidas presenterte nylig selskapets tredjekvartalstall. Selskapet forventer er valutajustert salgsøkning for helårsresultatet på 5-8 prosent, noe Adidas anslår vil generere en nettogevinst på 1,9 milliarder.

Adidas kunne vise til en salgsvekst på 6 prosent etter valutajusteringer i tredje kvartal, sammenlignet med samme kvartal i fjor. Driftsresultatet var 2,3 prosent høyere enn forventet fra den tyske sportsutstyrsprodusenten.
Bruttomargin landet på 52,1 prosent, 0,3 prosentpoeng høyere enn forventet. Driftsmarginen endte på 14,0 prosent, ned 1,3 prosentpoeng fra i fjor.

Inntektene i Nord Amerika økte til 1,5 milliarder euro, høyere enn forventede 1,4 milliarder euro. Også i Asia- og Stillehavsområdet gikk det bedre enn forventet, i motsetning til Europa som var på linje med estimatene.
Adidas oppjusterte forventningene for helårsresultatet om en valutajustert salgsøkning på 5-8 prosent, noe selskapet anslår vil generere en nettogevinst på 1,9 milliarder.

 «Jeg er veldig fornøyd med resultatet for tredje kvartal og at vi fortsatt har fremgang i våre strategiske vekstområder. Adidas øker salget med over 10 prosent i Nord-Amerika så vel som i Kina og innen e-handel» kommenterte Kasper Rørsted administrerende direktør i Adidas.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer