Ultimate Nordic har kjøpt varemerket Orack

Ultimate Nordic investerer i egne merkevarer og har nylig overtatt rettighetene og eierskapet til det norske varemerket Orack.

Med oppkjøpet av varemerket og rettighetene til Orack, vil Ultimate Nordic AS styrke sin satsing på egne merkevarer.

Orack vil danne grunnlaget for Ultimate Nordic sin nye plattform for en utvidet tekstil satsing mot bedrifter, klubber og lag.
Selskapet sier de ansatte i Orack vil bli tilbudt stillinger i Ultimate Nordic AS sin team og klubb avdeling.
Team og klubb avdelingen i Ultimate Nordic AS består i dag av flere andre kjente varemerker som Diadora, Reusch, Molten, Sportdoc og Sportquip i tillegg til Giant, Giro og Bell for sykkel. Alpina, KV+ og Rode er varemerker for langrenn.
Ingulf Horn, daglig leder i Ultimate Nordic AS uttaler i en melding at oppkjøpet av varemerket Orack vil gi en betydelig styrke for selskapet på sikt. Ultimate Nordics strategi er å øke investeringer i egne varemerker med potensiale for internasjonal vekst.


Tilbake
 

Sportsbransjepriser 2025 - Hvem fortjener å bli løftet frem i sportsbransjen i år?

 
Satser på DACH: Innovasjon Norge lanserer nytt vekstprogram for norske friluftsmerker
 
Christian Lodgaard blir ny administrerende direktør i Aclima
 
Bransjeutsikter og økonomisk balanse
 
Frasers Group overtar XXL