Teamet rundt de nye sponsorene fulgte Uno-X-teamet til første etappe av rittet Arctic Race. Både Petter Northug og Aksel Lund Svindal, i midten) var med og sørget for å skape ekstra oppmerksomhet.

Teamet rundt de nye sponsorene fulgte Uno-X-teamet til første etappe av rittet Arctic Race. Både Petter Northug og Aksel Lund Svindal, i midten) var med og sørget for å skape ekstra oppmerksomhet.

Sweet Protection og Northug sponser Norges første proff-sykkellag

Uno-X som har opprettet et norsk, profesjonelt sykkellag på herresiden, stilte med sine nyeste sponsorer for 2020 under Arctic Race of Norway.

Som hjelmsponsor har proffsykkellaget fått med seg Sweet Protection og raske briller får de av Northug.

Uno-X har vært bredt engasjert i norsk sykkelsport i mange år og eier og driver i dag Uno-X Norwegian Development Team på UCI kontinentalnivå.
– Vi har nå utviklet en sportslig og organisatorisk struktur som gjør at vi er klare for å etablere oss som det første norske profflaget for herrer, fortalte sykkelsjef og daglig leder Jens Haugland i Uno-X Norge AS i en pressemelding før sommeren. Profflisensen som UCI Professional Continental Team søker de fra 2020-sesongen.

Lanserte med Svindal og Northug

Sweet-ambassadør Aksel Lund Svindal fulgte Uno-x-teamet til Å før starten av første etappe av årets Arctic Race. Det samme gjorde Petter Northug som kombinerer lanseringen av sponsoravtalen med lanseringen av sin nye brillekolleksjon «Northug». 

– Vi har inngått en treårs avtale som går fra 2020, men jobben begynner nå, sier Bjørn Fjellstad, daglig leder i Sweet Protection. Det er mye arbeide igjen for å tilpasse hjelmene til hver enkelt utøver og sikre alle delene slik at rytterne blir 100 prosent fornøyde.

– Vi er stolte sponsorer av briller for teamet, sier Jon Inge Gullikstad daglig leder i Brand Assist som lanserer merkevaren Northug sammen med Petter Northug. At det er et proff-lag passer oss godt med tanke på testing og produktutvikling av multisports brillene.

De nye sponsorene er sikre på at de vil få mye glede av hverandre. Begge legger stor vekt på verdien som ligger i å få tilbakemelding fra ryttere i verdensklasse på hva vi eventuelt kan forbedre og hva som bør videreutvikles.

 – Denne produktutviklingen er viktig og kommer tilslutt den vanlige forbrukeren til gode, sier Fjellstad. Brillesponsor "Northug"

Hjelmsponsor Sweet Protection

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer