Bilde: Stian Furenes og Anders Grønsund, Hetland Sport.
Til tross for dårlig snøvinter i Rogaland og dermed nedgang i skisalget, klarte den familiedrevne sportsbutikken 27 prosent økning på bindinger. Dette kåret de til årets butikk og verdig mottaker av prisen på 30.000 kroner. Thomas Borge-Lie og Espen Berglund fra Rottefella tok turen til Sandnes for å feire sammen med prismottagere Stian Furenes og Anders Grønsund.
"Hetland sport har gjort
bevisste valg før sesongen 2018/19 og fokusert enda mer på service og salg av
produkter som kundene vil ha og som butikken tjener penger på. Hetland sport skiller seg ut som en spesialist butikk og yter god kundeservice noe som gir de et
konkurransefortrinn. Stort press i regionen med mange store aktører tett på,
gjør at de må fokusere enda mer på det de tjener penger på.
Sportsbutikken har
jobbet med opplæring av alle ansatte og har bygget opp et godt team som støtter
hverandre. På langrenn har de
satt opp gode pakker med riktige produkter som gir kunden den beste
opplevelsen, men samtidig også priset fornuftig slik at de er konkurransedyktige.
Når da produktene da også gir bra inntjening som Rottefella Move™, så blir
resultatet bra og kundene fornøyde."
-Vi tenkte at Rottefella Move var en spennende
nyhet som ga kundene bedre og mer allsidige ski. Tidligere erfaringer med
nyheter i skiverdenen tilsa at dette kom til å bli et viktig produkt. Når vi
startet med Zero ski og senere Skin ski så tok det av ganske fort. Ut i februar
opplevde vi at kundene som skulle ha ski, ba om den bindingen som man kan skru
på – på hvilke typer ski var faktisk ikke så nøye for dem. Rottefella
Move var derfor enklere å selge enn hva vi først trodde. Vi satte det også opp
i pakker fra første øyeblikk slik at det var det vi tilbød kundene som den beste bindingen på alle smøreski og felleski - og så enkelt var det egentlig,
forteller Anders Grønsund i Hetland sport.
Stian Furenes og
Anders Grønsund, Hetland Sport