Over og ut for Ultimo-butikkene

Om kort tid legges de sju siste butikkene i Ultimot Outdoor-kjeden ned. 110 personer har da mistet jobbene sine i det som en gang var 32 butikker i 2013.

Daglig leder i Ultimo Outdoor, Per Arne Arnesen, sier at dette dreier seg om en styrt avvikling etter tre år med solide underskudd og sviktende omsetning for butikkene i kjeden.

-Konkurransen har økt sterkt de senere årene, og vi har ikke fått det til å gå rundt. I løpet av kort tid legges de sju siste butikkene ned, etter at kjeden har lagt ned 22 butikker tidligere i år, sier Arnesen. Han opplyser at 110 personer er berørt av nedleggelsene, og fem ansatte ved hovedkontoret i Vestby mister også jobbene sine.

Omsatte for 80 mill
Det er ifølge Arnesen litt usikkert hva som skjer med firmanavnet Ultimo Outdoor i skrivende stund, men navnet fjernes ikke – noe som kan tyde på at man skal drive videre i en eller annen form.

I fjor omsatte de 32 butikkene i kjeden for 80 millioner kroner, men omsetningen har altså gått nedover de senere årene. I tillegg har altså kjeden hatt store underskudd de tre siste årene, noe som eierne ikke lenger kunne godta.

Tilbake
 

Frasers Group overtar XXL

 
Publikum handlet for nær 100 millioner på Norges største friluftsfestival
 
Økning i piratkopiering av løpesko: Slik unngår du å bli lurt
 
Retail er lett, men det er vanskelig å gjøre det enkelt
 
Velkommen til Sportsbransjedagen 2025