– Dette er svært verdige vinnere som har levert eksepsjonelt gode løsninger i design- og ferdigvarebransjen, sier Egil Sundet i Designindustrien, en bransjeforening i Norsk Industri. I tillegg til Brav som ble Årets merkevarebygger ble også Årets eksportbedrift, Årets produkt og Klassikerprisen også kåret.
– Dette er svært viktig for oss. Målet vårt er å være
globalt merkevarehus som står for verdiene mot, samspill og lidenskap. Samtidig
skal vi dyrke våre merkevarer, som Swix, Toko, Lundhags, Helsport, Hard Rocx og
Ulvang samt Skisporet, sier administrerende direktør Tomas Holmestad.
Han forteller at Bravs visjon er å gjøre drømmer til minner.
Som merkevare mot forretningsmarkedet ble Brav lansert i 2018, etter en
omfattende intern prosess for å få på plass en verdiplattform som kunne samle
de ulike merkevarene i én flokk.
– Verdiplattformen er vårt kompass, og dette går igjen i
Brav-logoen, der A-en er formet som et kompass, sier Holmestad.
Ut mot konsumentmarkedet er det ifølge Holmestad digital merkevarebygging som gjelder.
– Vi må være der konsumenten er, og det er på digitale flater. Sportsmarketing, der vi jobber gjennom influensere og sponsorater, er også svært viktig for oss. Brav står for hederlighet og ordentlighet. Derfor er bærekraft og sosialt ansvar en del av vårt DNA og noe vi jobber mye med, forteller han.
«Brav har på kort tid blitt kjent som et merkevarehus for sports- og fritidsmarkedet, basert på merkevarer som er verdensledende i sine segmenter. De forteller en god historie om produkter der norsk hverdagskompetanse gir troverdighet og kvalitet,» står det i jurykjennelsen.