Sjefen for Helly Hansen i Sverige, Magnus Svahn, var tilstede under kåringen og tok imot prisen. Foto: Thomas Hjertén.

Sjefen for Helly Hansen i Sverige, Magnus Svahn, var tilstede under kåringen og tok imot prisen. Foto: Thomas Hjertén.

Helly Hansen vant pris for årets varemerke 2018 i Sverige

Den svenske sportsbransjeforeningen Sportfack delte denne uken ut 6 priser under kåringen av «Gear of the year 2018». Vinneren i kategorien «Årets merkevare» ble norske Helly Hansen.

-Vi er veldig stolte av at en norsk merkevare har fått denne anerkjennelsen i Sverige. 70 prosent av omsetningen vår er utenfor Norge, så tydeligvis har vi gjort mer rett enn feil, sier en stolt Børre Hegbom, salgsdirektør i Helly Hansen. Hegbom roser også den gode innsatsen til det svenske teamet.

Her er vinnerne for 2018, i det svenske markedet

Årets produkt – Stiga Playoff 21
Årets varemerke – Helly Hansen
Årets svenske varemerke – Craft
Årets innovasjon – Marsblade
Årets nykommer – The Bootfitter
Årets miljømerke – Organoclick

Tilbake
 

Sportsbransjepriser 2025 - Hvem fortjener å bli løftet frem i sportsbransjen i år?

 
Satser på DACH: Innovasjon Norge lanserer nytt vekstprogram for norske friluftsmerker
 
Christian Lodgaard blir ny administrerende direktør i Aclima
 
Bransjeutsikter og økonomisk balanse
 
Frasers Group overtar XXL