Helly Hansen vant pris for handelsløsningen sin.

Helly Hansen vant pris for handelsløsningen sin.

Helly Hansen vant internasjonal opplevelsespris

Det norske varemerke kan vise til oppsiktsvekkende resultater i antall brukere og nye besøkende til nettbutikken.

På Europas største konferanse for kundeopplevelser, Adobe Summit 2019 in London, vant Helly Hansen førsteprisen i kategorien "Best Commerce Experience".

De vant blant annet på grunn av sine helhetlige opplevelser på tvers av salgskanaler, merkevarer og lokasjoner, samtidig som selskapet skal ha vist evnen til å kutte ned tiden på kjøp takket være innholdskvaliteten og personalisering.

Opp i sky

I 2016 lanserte Helly Hansen et enormt stort skybasert salgsapparat. 35 butikker bruker nå dette systemet. Det håndterer syv forskjellig språk, og inneholder en katalog med 35000 forskjellige produkter per butikk. Nettløsningen inneholder betalingsmetode, leveringsdetaljer, lokalt innhold og varestatus.

Ikke bare økte Helly Hansen inntektene med 45 prosent fra året før, men de hadde 35 prosent flere transaksjoner og 65 prosent flere transaksjoner fra mobile enheter, sammenlignet med året før som var før den nye plattformen kom på plass.


Tilbake
 

Sportskjedene vokser igjen

 
Påmelding til Sportsbransjedagen 2025 er åpnet
 
Helly Hansen og Seilforbundet forlenger etter 40 år
 
Vurderer å bryte samarbeid etter Postens Temu-avtale
 
PORTRETTET - Moniker Sport med all time high