I tråd med sin strategi leverer Helly Hansen blant annet overlevelsesdrakter og redningstøy til redningsselskapet RNLI, Royal National Lifeboat Institution. Foto: Helly Hansen.

I tråd med sin strategi leverer Helly Hansen blant annet overlevelsesdrakter og redningstøy til redningsselskapet RNLI, Royal National Lifeboat Institution. Foto: Helly Hansen.

Helly Hansen har levert nok et år med rekordvekst

I dag annonserte Helly Hansen sitt årsresultat for perioden 1 januar til 31 desember 2018. Selskapet har nå levert solid vekst fjerde året på rad, betydelig større enn markedet.

Omsetningen økte med 29 prosent til 3,7 milliarder norske kroner sammenliknet med året før, og driftsresultatet nådde nye høyder med en vekst på 37 prosent.

-Teamet leverte et sterkt årsresultat i en periode med betydelige endringer. Vi lykkes med byggingen av et mer forbruker-orientert, fokusert og økonomisk sterkt selskap gjennom å investere i merkevarebygging og innovasjon finansiert av økt operativ innflytelse. Utsiktene for 2019 er positivt basert på et akselererende salg direkte til forbruker og et sterkt engros-ledd drevet av hard jobbing i Nord-Amerika og Europa, sier Paul Stoneham, administrerende direktør i Helly Hansen.

I 2015 utviklet Helly Hansen en ny langsiktig vekststrategi basert på kjerneverdien om at «Helly Hansen lager profesjonelt utstyr for å hjelpe folk å holde og føle seg levende». I løpet av de siste fire årene har Helly Hansen derfor investert i merkevare-og produktutvikling, med forkus på sine kjerneprodukter. Sammen med forbedret finansiell struktur og styrkede distribusjonskanaler, har dette resultert i god vekst.


Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer