Omsetningen økte med 29 prosent til 3,7
milliarder norske kroner sammenliknet med året før, og driftsresultatet nådde
nye høyder med en vekst på 37 prosent.
-Teamet
leverte et sterkt årsresultat i en periode med betydelige endringer. Vi lykkes med
byggingen av et mer forbruker-orientert, fokusert og økonomisk sterkt selskap
gjennom å investere i merkevarebygging og innovasjon finansiert av økt operativ
innflytelse. Utsiktene for 2019 er positivt basert på et akselererende salg direkte til forbruker og et
sterkt engros-ledd drevet av hard jobbing i Nord-Amerika og Europa, sier Paul
Stoneham, administrerende direktør i Helly Hansen.
I 2015 utviklet Helly Hansen en ny langsiktig vekststrategi basert på kjerneverdien om at «Helly Hansen lager profesjonelt utstyr for å hjelpe folk å holde og føle seg levende». I løpet av de siste fire årene har Helly Hansen derfor investert i merkevare-og produktutvikling, med forkus på sine kjerneprodukter. Sammen med forbedret finansiell struktur og styrkede distribusjonskanaler, har dette resultert i god vekst.