Nærmere 100 bransjefolk var samlet 27. mai for å få med seg sportsbransjedagens foredrag.

Nærmere 100 bransjefolk var samlet 27. mai for å få med seg sportsbransjedagens foredrag.

Fullt hus på sportsbransjedagen

Årets sportsbransjedag gikk av stabelen 27. mai og de nærmere 100 fremmøtte fikk med seg seks inspirerende og nyttige foredrag med superaktuelt innhold.

I en detaljhandelsverden som er i voldsom endring, er det viktig å forstå hva endringene består i. Har man ikke denne forståelsen, er det umulig å tilpasse seg det nye markedet og de nye salgskanalene. 

-Jeg synes vi traff godt med temaer, der vi tvistet dagen med forelesere med tung faglig forankring mot forelesere som kom med konkrete tips og triks om hva forbrukerne er opptatt av og hvordan man skal nå dem. Deltagerne under Sportsbransjedagen 2019 fikk presentert relevante problemstillinger som må til i endringsprosessen alle må ta stilling til, sier Trond Evald Hansen, administrerende direktør i Norsk sportsbransjeforening.
Han hadde all grunn til å være godt fornøyd med det imponerende stjernegalleri som kom for å dele sin innsikt.

Lars Haartveit, direktør og sjefsøkonom i Virke, startet med å gi oss et makroøkonomisk perspektiv på konjunkturer Lars E. Haartveit i Virke.og trender som har betydning for sportsbransjen. Viktige tall og parametere, men han minnet oss på at handel er handel, uansett hvor og i hvilken salgskanal den foregår.

Yngve Fjell som leder Customer Experience & design i KPMG snakket om teknologiens betydning og utvikling for handels- og kundeopplevelser. Han ga oss detaljhandelstrendene i 2019, og snakket om hva som får oss til å dra kortet. Skal vi lykkes må vi bli kjent med de viktigste kundene våre, den komplekse, multi-dimensjonelle forbrukeren.

Silje Pauline Bjølverud og Sara Flaaen Licius i Insp satte oss inn i generasjon Z sin hverdag og hvordan vi når frem til de unge på sosiale medier. De lever med telefonen i hånden, jager likes og forventer umiddelbar respons på «alt». Vildu nå generasjon Z må du gi de en troverdig historie i insta-vennlige omgivelser.

Peder Inge Furseth, Professor ved BI ga oss en innføring i hvordan vi best legger til rette for innovasjon i Peder Inge Furseth, Professor ved BIsportsbransjen. Han forklarte hvorfor innovasjonskapasitet alene ikke er nok, vi trenger innovasjonsevne. Så ga han oss en rask innføring i ulike strategier som kan være smarte verktøy på veien videre.

Morten Dienhoff Eriksen, partner i Human Effect as og vår faste spaltist i magasinet SPORT, ga oss innføring i den gode endringsprosessen.

Elisabeth Bekken Vikanes, Fagansvarlig sosiale medier i Oculos avsluttet bransjedagen med å fortelle oss hvordan vi optimaliserer kundereisen i digitale- og sosiale medier i endring. Elisabeth loste oss gjennom statistikkverktøy, markedsføringstriks- og tips, hvordan nå de ulike målgruppene, oppfølging av kunder før, under og etter kjøp. Med praktiske eksempler viste hun at flere av oss har en liten vei å gå før vi yter optimal kundeservice på nettet, uansett kanal. Hvis ikke vi er «på», så bør vi la det være.


Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer