Et nytt buikk-konsept så dagens lys i Oslo torsdag. Juice er en sportsbutikk med høy motefaktor, og ligger i Eger-senteret. FOTO: MORTEN DAHL

Et nytt buikk-konsept så dagens lys i Oslo torsdag. Juice er en sportsbutikk med høy motefaktor, og ligger i Eger-senteret. FOTO: MORTEN DAHL

Et nytt butikk-konsept inntar Oslo

Et nytt butikk-konsept så dagens lys på Eger-senteret i Oslo torsdag. De som står bak kommer fra mote, men understreker at Juice-butikken er en sportsbutikk.

Daglig leder Glenn Veiby og retailansvarlig Petter Gedde i Blender Group er spente på hvordan den nye sportfashion-butikken Juice på Eger-senteret blir tatt imot i Oslo-markedet. FOTO: MORTEN DAHL
Daglig leder Glenn Veiby og retailansvarlig Petter Gedde i Blender Group er spente på hvordan den nye sportfashion-butikken Juice på Eger-senteret blir tatt imot i Oslo-markedet. FOTO: MORTEN DAHL
DELIKAT: Juice-butikken er både oversiktlig og delikat innredet. De ulike merkevarene har fått god eksponering i form av skilting. FOTO: MORTEN DAHL
DELIKAT: Juice-butikken er både oversiktlig og delikat innredet. De ulike merkevarene har fått god eksponering i form av skilting. FOTO: MORTEN DAHL

- Ja, dette er en sportsbutikk med innslag av mote – ikke omvendt, sier retailansvarlig Petter Gedde i Blender Group, som står bak det nye butikk-konseptet. Det er ikke tilfeldig at Juice-butikken ligger i Eger-senteret på Egertorget i Oslo.

Kjente merkevarer

Her finner vi noen av Oslo mest fasjonable motebutikker,og nå også en sportsbutikk med kjente merker som adidas, Nike og Asics på løp, Arc’Terryx og Descente mot outdoor – for å nevne noen av merkene som er i kjelleretasjen på Eger-senteret. I tillegg satser de på yoga-merker, som tradisjonelt ikke er å finne sportsbutikker.
- Butikken har fire pilarer å stå på. Det er løp, yoga, studiotrening og outdoor. Vi er selvsagt spente på hvordan dette blir tatt i mot i Oslo-markedet. Alle leverandørene vi var interessert i å få inn i sortimentet har vært svært positive til å være med, sier Gedde videre.

Oversiktlig


Butikken framstår som særdeles oversiktlig med få stativ, og mye lys og en enhetlig framtoning der varemerkene kommer tydelig fram på ulike skilt. Interiøret er enkelt, men tiltalende.
- De forsøkene som har vært gjort på tilsvarende i Norge, har vært litt halvhjertet. Vi satser nå ordentlig med vår bakgrunn fra fashion, sier daglig leder i Blender Group, Glenn Veiby. Han og Gedde er ydmyke nå i startfasen, men har en målsetning om å åpne tilsvarende sportsbutikker i de andre nordiske hovedstedene. Målet er at butikken i Oslo sentrum skal omsette 25 millioner kroner over tid.

Sportsbutikk

- Vi er tydelige på at dette er en sportsbutikk med innslag av mote – og ikke omvendt. Vi presenterer varene på en annen måte enn de tradisjonelle sportsbutikkene, og vårt anliggende er at folk som ønsker å trene, også skal kunne se bra ut. Derfor har vi også innslag av mote, selv om at det er den aktive vi ønsker å nå, sier Gedde.
Butikken er på 430 kvadratmeter, og kommer til å ha tre til fire fast ansatte. Noen av de ansatte er rekruttert fra sportsbransjen. Butikken kommer kun til å satse på klær, sko og tilbehør – ikke hardvarer i tradisjonell forstand.
Blender Group driver i dag flere butikker med såkalte superbrands innen mote, og i tillegg til retail driver de også agentur. Totalt omsetter gruppen for 450 millioner i Norden
Tilbake
 

Sportsbransjepriser 2025 - Hvem fortjener å bli løftet frem i sportsbransjen i år?

 
Satser på DACH: Innovasjon Norge lanserer nytt vekstprogram for norske friluftsmerker
 
Christian Lodgaard blir ny administrerende direktør i Aclima
 
Bransjeutsikter og økonomisk balanse
 
Frasers Group overtar XXL