Den svenske nettbutikken Sportamore startet opp våren 2010. I 2017 omsatte konsernet for 758 millioner svenske kroner.

Den svenske nettbutikken Sportamore startet opp våren 2010. I 2017 omsatte konsernet for 758 millioner svenske kroner.

Etablerer seg i nye markeder

Nordens største sportsbutikk på nettet, åpner for nye markeder. Neste stopp er Frankrike.

I løpet av de siste to årene har Sportamore drevet et strategisk arbeide med å bygge en skalerbar infrastruktur med høy grad av automatiserte prosesser. De har staset på å automatisere logistikkfunksjonene, noe som reduserer startkostnadene når de nå ønsker å åpne for handel utenfor Norden.
-Med vår eksisterende organisasjon og skalerbare infrastruktur kan vi nå etablere oss i nye markeder til lav kostnad. Samtidig får vi eksponert vårt tilbud for et større totalmarked, noe som reduserer risikoen koblet til været her i Norden. Det er også enkelt for oss å flytte markedsføringsaktiviteter mellom de ulike markedene for å nå nye kundegrupper, sier Johan Ryding, daglig leder på Sportamore i en pressemelding.
Sportamore forventer å starte opp i Frankrike etter sommeren. Oppstartskostnad for å etablere seg i et nytt marked er beregnet til 1 million svenske kroner.

Om Sportamore
Sportamore AB selger sportsrelaterte produkter på nettet. I mai 2015 ble nettbutikken notert på NASDAQ Stockholm, og i 2017 omsatte konsernet for 758 millioner svenske kroner.


Tilbake
 

"En stor dag for norsk sykkelsport"

 
Lanserer FiskHer, ny app som sprer fiskelykke
 
Mild vinter og coronakrisens påvirkning på 1.kvartal
 
Omsetningsrekord for Getinspired.no
 
Facebook lanserer nettbutikk-løsning for mindre aktører