Nye merkevarer på full fart inn i Antas portefølje. Oppkjøpet vil gi selskapet en mye større global eksponering og innflytelse.
Konsortiet representerer den kinesiske sportsklær giganten Anta
Sports Products, som dermed tar et stort skritt inn i vintersportsmarkedets
verden.
Så langt er ca. 94,98 prosent av alle aksjene og stemmene i
Amer Sports nå i Antas eie. Selskapet oppfylte alle vilkårene og betingelsene i
anbudet noe som gir det kinesiske selskapet en rett til å fullføre kjøpet.
"Fullføringen av handelen vil bli avgjort og vederlaget
som er tilbudt vil bli utbetalt til aksjonærene som har gyldig akseptert tilbudet
i samsvar med vilkårene og betingelsene i anbudet tilbudet på eller ca. 29 mars
2019," informerte Anta i en melding.
Minimumskravet i avtalen er satt til en pris per aksje på 40 euro, noe som verdsatte selskapet til over 4,7 milliarder euro.
Amer eier vintersport og utendørsmerker som Atomic og Salomon, i tillegg til de verdenskjente sportsmerkene Wilson, Arc ' Teryx, Suunto, Peak Performance, Mavic, ENVE og Precor. Anta har flere kinesiske merker i sin portefølje, i tillegg til Fila og Descente i det kinesiske markedet. Dette oppkjøpet vil dermed gi Anta en mye større global eksponering og innflytelse.
Anta Sports Products Limited er en del av Mascot Bidco Oy-konsortiet som i tillegg består av investeringsfondet FountainVest Partners, kanadiske Anamered Investments og kinesisk Tencent. Anta har 58 prosent eierskap i konsortiet.