Adidas kunne vise til en salgsvekst på 6 prosent etter
valutajusteringer i tredje kvartal, sammenlignet med samme kvartal i fjor. Driftsresultatet
var 2,3 prosent høyere enn forventet fra den tyske sportsutstyrsprodusenten.
Bruttomargin landet på 52,1 prosent, 0,3 prosentpoeng høyere
enn forventet. Driftsmarginen endte på 14,0 prosent, ned 1,3 prosentpoeng fra i
fjor.
Inntektene i Nord Amerika økte til 1,5 milliarder euro, høyere
enn forventede 1,4 milliarder euro. Også i Asia- og Stillehavsområdet gikk det
bedre enn forventet, i motsetning til Europa som var på linje med estimatene.
Adidas oppjusterte forventningene for helårsresultatet om en
valutajustert salgsøkning på 5-8 prosent, noe selskapet anslår vil generere en nettogevinst
på 1,9 milliarder.
«Jeg er veldig fornøyd med resultatet for tredje kvartal og at vi fortsatt har fremgang i våre strategiske vekstområder. Adidas øker salget med over 10 prosent i Nord-Amerika så vel som i Kina og innen e-handel» kommenterte Kasper Rørsted administrerende direktør i Adidas.