Foto: Norrøna

Foto: Norrøna

Norrøna House, en boltreplass på 3000 kvadratmeter for utendørsentusiaster.

-Vi sa vi kunne lage det råeste Retailkonseptet i verden om vi fikk de rette rammebetingelsene. Og nå har vi det, sier Norrønas fjerde generasjons eier og leder, Jørgen Jørgensen. 



1000 mennesker sto i kø i regneværet på Lysaker torsdag kveld for å få med seg føråpningen som blant annet inneholdt moteshow og konsert. Et fantastisk flott bygg med et like fantastisk innhold, spekket med Norrøna produkter og filosofi, har sett verden. Norrøna House er en boltreplass for friluftentusiaster.

 

Norrøna House Flagship Store - slår et slag for friluftbransjen

Den ikoniske fargeveggen, som er over 5 meter høy og laget utelukkende av Gore-Tex, gir et solid førsteinntrykk rett ved inngangen. Uansett hvor du ser, har Norrøna flettet inn historiene om deres 94 år lange arv. Fra innblikk i deres historiske ekspedisjoner, til tidslinjer av deres mest berømte kolleksjoner, til installasjonen som representerer deres designfilosofi. Den visuelle historiefortellingen er tatt til et nytt nivå. Over flaggskipets 800 kvadratmeter butikk vises hele Norrønas kolleksjon i tillegg til det nye konseptet REuse, deres aller første bruktbutikk. Det er også satt opp en Gore-Tex-godkjent Storm Lab.

 

Fremtidens friluftsliv 

Bruktbutikken er bare en av flere grener under konseptet Norrøna RE for å forlenge produkters levetid, som er innarbeidet i alle deler av selskapet. I Norrøna House kan du levere inn Norrøna-produktene dine, reparere eller skreddersy eksisterende plagg for ønsket passform. Du kan leie produkter eller kjøpe varer fra tidligere sesonger til redusert pris i butikken. Man kan også levere inn Norrøna-varer som ikke lenger er i bruk.

 

-For å oppnå null avfall må vi stole på en sirkulær økonomi i praksis, som er en fascinerende modell å drive business etter, sier Jørgen Jørgensen.

Ultramoderne eventlokale

Eventlokalet i Norrøna House er designet med avanserte tekniske løsninger, med kapasitet til å romme 130 gjester. Lokalet kan enkelt forvandles til å arrangere et moteshow med en catwalk eller en konsert.

 

Naturen Brasserie

-Min motivasjon kommer fra å bringe Norrønas visjon «Velkommen til naturen» ut i livet. Jeg gleder meg til å eksperimentere med høykvalitetsprodukter og til å hente inspirasjon fra norske tradisjoner og historie. Akkurat som Norrøna har gjort med sine kolleksjoner, sier Maria Korotaeva, Naturen Brasserie Food and Beverage Manager

 

Om Norrøna 

I 1929 grunnla den norske friluftsentusiasten, Jørgen Jørgensen, Norrøna etter hans søken etter pålitelig friluftsutstyr for det uforutsigbare og barske landskapet i Norge. Fire generasjoner senere drives selskapet fortsatt av familien og har lagt eventyrreiser til porteføljen deres. De har arvet en lidenskapelig forpliktelse til å kontinuerlig forbedre produkter med bærekraftige, designbaserte løsninger. Produktutvalget er fordelt på merkets kjerneaktiviteter: fjellsport, ski og snowboard, friluftsliv/vandring, terrengsykling, surfing, stiløping, livsstil og jakt.

 


Tilbake
 

Devold vokser med sikkerhetsklær

 
Sportsbransjedagen 2024
Utvidet Early Bird – påmelding til fredag 7.juni!
 
Henry Lloyd og Odlo med ny butikk i Bogstadveien
 
I møtet med eldrebølgen må sportsbransjen tenke nytt for å finne arbeidskraft i fremtiden
 
Krevende start på året for sportskjedene