Naturkompaniet etablerer seg i Norge

I løpet av 2021 kommer Naturkompaniet til Norge, med etablering av både e-handel og butikker i det norske markedet. Det svenske Naturkompaniet ser store muligheter med en utvidelse til Norge.


– Norge er kjent for sin fantastiske natur og et aktivt friluftsliv, og nå synes vi at tiden er moden for å utvide til Norge. Det finnes en stor etterspørsel for vårt varemerke og miljøbevisste konsept i det norske markedet. Det kan kanskje virke merkelig at vi drar i gang et sånt prosjekt med tanke på dagens situasjon i detaljhandelen, men vi tenker langsiktig og naturen har aldri vært viktigere. Vi tror at interessen og tiden vi tilbringer i naturen vil fortsette å øke selv etter pandemien, sier Henrik Hoffman, CEO Naturkompaniet.


– Vår styrke i Sverige er vårt kyndige personell og vår miks av fysiske butikker og digitale kanaler. Vi kommer til å etablere vårt konsept på en lignende måte i Norge. Prosjektet er i gang, og vi har påbegynt rekrutteringen av et operativt team i Norge, og med å forsterke vårt svenske team. Vi kommer til å jobbe tett sammen over landegrensene. Det skal bli utrolig inspirerende å komme i gang med et nytt marked for Naturkompaniet, fortsetter Henrik Hoffman.


Lanseringen av den norske virksomheten vil skje i løpet av 2021, og i skrivende stund rekrutterer og forbereder Naturkompaniet åpning av både e-handel og flere butikker.

Naturkompaniets konsept består av utleie og salg av utstyr for friluftsliv fra ledende merkevarer. Kjeden tilbyr merkevarer som Fjällräven, Primus, Hanwag, Tierra, Royal Robbins, Patagonia, Hilleberg, Icebreaker, North Face, Arcteryx og Norrøna. 


– Vårt mål er å fremme friluftsliv og helse gjennom å inspirere og tilby utstyr som tilrettelegger for og beriker friluftsliv. Vi oppmuntrer til å «gjøre hverdagen til et eventyr», uansett om det handler om å plukke sopp med barna eller planlegge en lengre tur i Jotunheimen.


I dag består Naturkompaniet av 34 friluftsbutikker. Naturkompaniet er en del av Frilufts Retail Europe AB og inngår i Fenix Outdoor International AG som er et børsnotert selskap på Nasdaq OMX, Stockholm og Large Cap.

Tilbake
 

Rabattene dreper lønnsomheten

 
Adidas inngår langsiktig partnerskap med NFIF
 
ISPO trengs av alle
 
-Det er i møte med mennesker at utvikling skjer
ISPO 2024*
 
HH og Norrøna; -det er behov for en møteplass
ISPO 2024*