Vellykket comeback for OutDoor by ISPO 2022

Det ble et vellykket comeback for OutDoor by ISPO 2022 med rundt 8000 besøkende på messen. I år ble messen avhold på Munich Order Center (MOC) fra 12-14. Juni.


Det er nå fastslått at messen for 2023 vil bli avholdt på samme sted, på MOC. OutDoor by ISPO blir også til nesteår på MOC iMünchen, 4-6. juni. Deretter vil messen, OutDoor by ISPO, returnere til Riem i 2024 (3-5. juni), og 2025 (19-21. mai).

"Den nylige OutDoor fra ISPO på MOC gjorde det helt klart at ingenting kan erstatte personlige møter. Når friluftsbransjen møtes for å diskutere globale trender, vise nye produkter, fremheve forskning og CSR-initiativer eller for nettverk og sosialt samvær, er ingenting så effektivt som å møtes noen få korte dager. Disse messene tilbyr en nødvendig nøytral plattform for at friluftsindustrien for å oppnå vår felles visjon; å gjøre global, lønnsom virksomhet på en måte som gir tilbake mer enn vi tar - fra natur og mennesker." uttlate Mark Held, presidenten for European Outdoor Group i en melding.

messefakta:


300 utstillere fra hele verden fylte de 30,000 m² på messen og av disse var 70 prosent internasjonale merkevarer.


Rundt 8000 besøkende fra 120 ulike land fant veien til messen i løpet av de ter hektiske dagene i juni.


EOG viste til en rekordomsetning

Under messen lanserte European Outdoor Group, sponsoren av OutDoor by ISPO, sine beregninger for den europeiske friluftsindustrien for regnsakpsåret 2021. EOG viste til en rekordomsetning på 6,2 milliarder euro. Det er en økning på 19 prosent fra året før. Tysktalende land sto for den største salgsgenererende regionen på mer enn € 2,2 milliarder, et hopp på 14 prosent.

 

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer