Foto: Skogstad

Foto: Skogstad

Skogstad satser ytterligere i Lom

Skogstad, det norske merket og familiebedriften med opphav fra den lille Nordfjordsbygda Innvik, kjent for tidløse og funksjonelle sport- og friluftsklær, utvidet sitt fotavtrykk med åpning av ny og større butikk i Lom første helgen i påsken.


Skogstad som ble etablert i 1937, åpnet sin første butikk i Innvik for 30 år siden. Per i dag har Skogstad totalt 15 merkevarebutikker i Norge, spredt fra nord til sør. -Den fysiske butikk gir en unik mulighet til å møte både nye og eksisterende kunder, for å veilede dem til å finne turbekledning som passer deres behov, sier Salgs- og Markedssjef Nataly S. Løkkeberg.

 

Fortsetter suksessen

Skogstad har nå flyttet inn i nye lokaler i Bergoms eldste bygg, Nilsbue. -Butikkåpningen i sentrum av Lom gir en naturlig innfallsport til nasjonalparkene Jotunheimen, Breheimen og Reinheimen, sier Løkkeberg.

 

-Nyåpningen og utvidelsen i Lom var derfor et naturlig valg. Beliggenheten gir et hav av turmuligheter med blant annet Galdhøpiggen som det største trekkplasteret, i tillegg til Loms tradisjonsrike byggestil og kulturarv som trekker til seg enormt med turister fra inn - og utland, sier Ann Kristin Skogstad, Driftssjef for butikkene.


Fra venstre er Joakim regionsjef vest, midten Ann Kristin, Driftssjef butikkene og Butikksjef Hanna.


-Med større lokaler får kundene oppleve hele i Skogstad- kolleksjonen. Butikken er bygd med Skogstads nye butikkonsept, og er nå merkevarens aller største på 450m2. -Vi startet i et langt mindre lokale, men fant raskt ut at vi hadde et mye større potensiale til å vise hele bredden av sortimentet. Sentral plassering i samme bygg som Visit Jotunheimen gir oss et perfekt utgangspunkt for å nå alle som skal besøke fjellheimen, fortsetter en entusiastisk Ann Kristin Skogstad.

 

-Etter åpningen i påsken har vi fått mange positive tilbakemeldinger. Vi ser frem imot å kunne vise frem vår nyeste konseptbutikk nå når vi går høysesongen raskt i møte, legger Butikksjef for Skogstad Lom, Hanna Bjørgen til.

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer