Den svenske New Wave Group presenterte nok et rekordkvartal. Gruppen som blant annet eier sportsmerket Craft, økte det totale salget i andre kvartal, som endte i juni 2022, med 36 prosent til 2,019 millioner svenske kroner. Veksten skyltes i hovedsak økning i topplinjen i Sports & fritids-segmentet som økte med 53%.
Vinnersegmentet i andre kvartal ble Sports & fritid som økte salget med 53 prosent til 881,5 millioner svenske kroner, med høyere salg i alle geografiske regioner og på både detaljhandels- og kampanjesalgskanaler.
Segmentets driftsresultat vokste til 134,5 millioner svenske kroner fra 108,8 millioner svenske kroner.
Sport og fritids-segmentet omfatter 15 varemerker.
Torsten Jansson, administrerende direktør i New Wave, fremhevet spesielt veksten på 42 prosent for grunnordrene på Craft for høsten. Clique sto i stor grad for økningen i kampanjesalget, og Cutter &Buck, omtaler Jansson som en vekstmaskin både i Europa og USA. Jansson understreket i resultatfremleggelsen at New Wave er godt posisjonert for en eventuell økonomisk nedgang; han la også til at New Waves «høyere lønnsomhet og en sterkere balanse enn de fleste konkurrenter» tillater selskapet å gjøre oppkjøp til mer fornuftige priser – han bemerket at konsernet har avstått fra å gjøre oppkjøp de siste årene på grunn av for høye prisforventninger.