-Det er i møte med mennesker at utvikling skjer
ISPO 2024*


En rekke store norske merkevarer har i årenes løp brukt ISPO som en viktig handels- og møtearena. Til sammen var det 14 norske merkevareeiere tilstede på årets ISPO som nettopp er avviklet. Aclima og Amundsen Sports har deltatt flere ganger, også i år. Vi har spurt de hvordan de opplevde årets ISPO, og hva de tenker om fremtidens messe.

 

Hans Petter Jacobsen, CEO Aclima

Hvor stor stand hadde dere under årets ISPO messe?

80 m2

 

Hvordan var årets stand i fht tidligere år?

Aclima hadde en veldig god plassering i Hall A1 i år.

 

Hvorfor har dere gjort endringer i år? (hvis dere har endret)

Vi har en ganske ny stand så vi gjorde ingen store endringer i år.

 

Vil dere delta på ISPO messen 2025 – slik du ser det akkurat nå?

Vi er veldig usikre og skal ta en skikkelig debrief internt.

 

Hvis ikke – eller hvis i tvil; hva skal til for å vippe dere i retning av å delta i 2025?

Alle sitter litt på gjerdet, men bransjen trenger en internasjonal plass å møtes. Det er i møte med mennesker at utvikling skjer og man oppdager nyheter som på sikt driver bransjen fremover.

 

Kan du si noe generelt om hva du / dere tenker om ISPO messen i fremtiden? På det meste var ISPO messen 18 fulle haller. I år var det seks haller, og de var jo ikke fulle alle sammen. Hva skal til for at den vokser seg stor igjen?

ISPO er per nå veldig usikkert. Det er mange nye brands som dukker opp og på sikt kan ta plassen til større og mer «mette» brands. Et lite varsko til de større aktørene ut ifra vår vurdering. Det er mye som driver bransjen i en mer miljøvennlig retning, og vår bransje må være «på ballen». Med fokuset på fremtiden og miljømessige gode løsninger synes jeg at ISPO er relevant.



Erik Friis, Head Of Sales Amundsen Sports

Hvor stor stand hadde dere under årets ISPO messe?

40 kvm

 

Hvordan var årets stand i fht tidligere år?

Vi hadde 60 kvm fra 2011 tom 2020 (siste året med «gamle» ISPO)

 

Hvorfor har dere gjort endringer i år? (hvis dere har endret)

Vi hørte at messen ikke var det samme som tidligere, så vi ønsket å gjøre det så enkelt som mulig. Vi ønsket også å holde kostnadene nede.

 

Vil dere delta på ISPO messen 2025 – slik du ser det akkurat nå?

Nei

 

Hvis ikke – eller hvis i tvil; hva skal til for å vippe dere i retning av å delta i 2025?

Bekreftelse på at de «store» merkene som trekker riktig publikum kommer.

 

Vi dro stor nytte av ISPO fra 2010 til 2020, og vi skulle ønske ISPO var det samme nå. Vi har rundt 80 forhandlere i Østerrike og Sveits, og ingen av de kom på messen i år. Stort sett alle de store merkene, som også er trekkplaster, stiller ikke opp. Før var det 12 haller med merkevarer, mens nå er det kun et par stykker som er skuffende. Som brand trenger Amundsen ISPO for å vise oss frem i Europa, så vi ønsker at de kommer tilbake til gamle høyder.


Noen vurderinger med "terningkast" der 1 er svært misfornøyd og 6 er svært fornøyd:



Tilbake
 

Rabattene dreper lønnsomheten

 
Adidas inngår langsiktig partnerskap med NFIF
 
ISPO trengs av alle
 
HH og Norrøna; -det er behov for en møteplass
ISPO 2024*
 
25. gang med On Snow på Geilo