Vi ønsker å styrke vår organisasjon og søker i den forbindelse en Omnichannel Manager. Du vil være ansvarlig for å legge til rette for sømløse kundereiser og personlige kundeopplevelser på tvers av XXLs kanaler og markeder. Du vil jobbe tett med sentrale ressurser på tvers av markeder for å levere gode løsninger som er forankret i XXLs forretningsstrategi. Dette er en viktig stilling for XXL med mye potensiale, og her får du anledning til å komme inn, skape merverdi og gjøre en forskjell
XXL er Nordens største sportskjede og har klare ambisjoner om å vokse videre i det europeiske sportsmarkedet. Vi opererer i dag over 90 butikker i Norge, Sverige, Finland og Østerrike, samt Nordens største sportsbutikk på nett. Med kjente merkevarer, de beste prisene og en mengde sport- og friluftsaktiviteter under samme tak, står vi sterkt i markedet.
XXL har spennende planer for fremtiden, og dette er et fantastisk tidspunkt til å stige ombord å bli en del av vårt dyktige og hyggelige team!
Arbeidsoppgaver
Være en sentral eier av XXLs digitale systemer og løsninger for butikk: In Store Delivery, Ship from Store, Store Pick Up
Overordnet ansvar for optimal bruk av de ulike systemene og løsningene ved å implementere rutiner, standarder, oppfølging og sette KPIs
Bruke digitale verktøy, systemer og løsninger til å skape en sømløs kundereise, og økt salg
Ha operativt ansvar for systemer og løsninger ulike land og sette deg inn i gjeldende lokale regler og rutiner
Følge med på aktuelle trender og digitale løsninger i markedet og hele tiden se etter muligheter til å forbedre XXLs løsninger som bidrar til en verdiskapning
Ta eierskap og være en prosjektleder for utvikling og leveranse av nye digitale løsninger, samt forbedringer av nåværende løsninger, på tvers av ulike markeder
Utarbeide nye og oppdaterte regler og rutiner for digitale løsninger og på tvers av markeder
Lede, utvikle og levere initiativ som er i tråd med XXLs forretningsstrategi
Definere forretningsmål, sette KPIs og rapportere salgsaktivitet for XXLs kanaler
Hvem er du?
For å lykkes i denne stillingen er det viktig at du har en god operasjonell forståelse for digitale løsninger og systemer, kombinert med en god forståelse av forretning og kundeadferd som gjør at du skaper verdi. Videre har du en forståelse av og interesse for hvordan teknologi og digitalisering kan bidra til nye muligheter og bedre kundeopplevelser på tvers av markeder. For å lykkes i rollen forutsettes det en kjennskap til XXL, kombinert med en nysgjerrighet og interesse for digitale løsninger i varehandel. Du er samarbeidsorientert og evner til å etablere gode relasjoner internt og eksternt. Du like struktur og jobber på en effektivt måte.
Ønskede kvalifikasjoner
En Bachelor (eller høyere) innen Business, Logistikk, Salg, E-commerce, Retail. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
Det er ønskelig med 5+ års relevant erfaring innen varehandel, logisitikk eller tilsvarende
En forståelse for logistikk
Erfaring med operativt ansvar for tekniske løsninger og systemer
En god forretningsforståelse og erfaring fra arbeid med innsikt, og utvikling av kundereiser
Erfaring med prosjektledelse
Gjerne erfaring fra større komplekse matriseorganisasjoner
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, også på engelsk
Vi tilbyr:
En nyopprettet stilling i Nordens største sportskjede
Muligheten til å være del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
Et levende og dynamisk miljø
Konkurransedyktige betingelser
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen, som fører deg inn i XXL sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte:
Tor Clausen på 966 64513 eller
Nanna Collett på 975 18 446.
Om arbeidsgiveren
XXL er en bedrift i stor vekst. Ønsker du å være med på dette, og hvis du ser for deg en karriere i en av de hurtigst voksende detaljkjedene i Norge, så oppfordrer vi deg til å søke.
Velkommen til et vinnerkonsept.
Vi gjør oppmerksom på at kun søknader som registreres via vårt elektroniske søknadsskjema vil bli behandlet.