Trade Marketing Specialist – Devold of Norway

Ønsker du å jobbe med en anerkjent og stolt norsk merkevare som opplever sterk internasjonal vekst? Vi søker en fremoverlent kommersiell Trade Marketing Specialist som kan merkevarebygging og forstår hva som skal til for å lykkes med strategiske partnerskap i ulike distribusjonskanaler. Fra større omnikanalaktører til mindre spesialistbutikker til vår egen DTC.



Beskrivelse og krav

 

  • Hvis du kan vise til resultater fra markedsføring og salg med 2-3 års spesifikk erfaring fra trade marketing eller category management
  • Hvis du ønsker eie synligheten og gjennomføringsstrategien i butikk (fysiske og digitale) for Devold merkevaren.
  • Hvis du liker å analysere effekten av markedsførings- og salgsinitiativer for å utarbeide enda bedre aktivering neste gang sammen med våre distribusjonspartnere.
  • Hvis du har en mentalitet og «drive» for lønnsom og sunn vekst mens du forvalter Devold merkevaren i tråd med merkevareidentiteten og merkevarestrategien.
  • Hvis du i tillegg har lyst til å løfte kundeopplevelsen i våre egne butikker (fysisk og nett) til nye høyder, ja – da høres du ut som personen vi søker!

Som Trade Marketing Specialist, er du en meget sentral del av Devold sin B2C avdeling (Marketing, eCom og Devold Retail). Rollen vil være ansvarlig for å planlegge og aktivere merkevarebyggende kampanjer og sesongkampanjer i butikkene til våre partnere og i egen virksomhet. Fra konseptuelt til merchandising guidelines, større eksponeringer og butikkmateriell. I tillegg vil du være daglig ansvarlig for vårt egne skalerbare retail konsept. Du vil eie trade marketing agendaen internt også ovenfor byrå(ene) Devold til enhver tid samarbeider med. Du vil arbeide tett på tvers i B2C teamet vårt og med salgsapparatet til Devold-, og være limet mellom marketing og salg internt. Eksternt vil du ha et bredt nettverk med hovedfokus på markedssjefer i kjedene og butikkene vi samarbeider strategisk med (både fysisk og digitalt).

Du er en person som ønsker å skape positivt engasjement blant våre partnere og i egen virksomhet.
Du vil arbeide tett med merkevarens nye identitet og internasjonale merkevareplattform og utrullingen av denne – skape positiv entusiasme for merkevaren og skape lojalitet ovenfor våre distribusjonssamarbeidspartnere (kjeder, spesialistbutikker, agenter, distributører og underleverandører).  

 

 

ROLLENS RESULTATER:

  • Etablere Devold merkevaren som nøkkelaktøren (key player) innenfor våre kategorier i kanalene til våre nordiske og sentral-europeiske distribusjonspartnere.
  • Utvikle og gjennomføre trade marketing og forbrukeraktiviteter ihht. merkevare og kanalstrategi i tråd med Devold sin merkevareidentitet og merkevarestrategi.
  • Skape ønsket kundeopplevelse i egen virksomhet/DTC (Devold Retail og Devold.com).
  • Lønnsomme markedsandeler og «brand equity» er sentrale parametere for rollen.

 

ANSVAR OG OPPGAVER:

  • Utvikle og gjennomføre Trade Marketing planen definert per land – i tråd med målene fra salg og marketing - og innenfor spesifisert budsjett og ihht. COOP/Joint Marketing avtaler.
  • Forbedre Devold sin synlighet gjennom sterkere og dypere butikkaktivering (promotion av produkter og nye produktinnovasjoner, tydelige lanserings- og aktivitetsplaner, POS planer og sikre riktig prisstrategi) i de ulike distribusjonskanalene.
  • Definere sortiment og merchandising guidelines – sikre optimalisering av sortiment (riktige produkter til riktig tid til riktig pris).
  • Utvikle kommersiell og promotion-strategi per distribusjonskanal
  • Videreformidle retningslinjer for merkevareidentitet og merkevarestrategi ovenfor salgsapparatet (nordisk og sentral-europeisk).
  • Utvikle salgsverktøy og tracking/analyse av 4Ps (product, promotion, placement, price) i Devold sine distribusjonskanaler.
  • Besøke butikker og utsalgssteder regelmessig for å sikre at synlighet og retningslinjer etterleves.
  • Utvikle og produsere relevant engasjerende kommersielt innhold for våre distribusjonspartnere tilpasset deres kanaler, og ærlige ekte historier om Devold sitt bærekraftarbeid.
  • Lage tydelige “briefer” på innhold til eksterne partnere/byrå og in-house design/foto/video ressurser ved behov, og i god tid før du ønsker å aktivere, slik at du sikrer en ryddig og fin prosess fra brief til evaluering 
  • Kontinuerlig analysere og optimalisere innholdet for å øke effekt og utvikle oss videre.
  • Rollen vil inneholde en del reisevirksomhet.

 

FAGLIGE KOMPETANSER (UTDANNELSE & ERFARING)

Vi ser etter deg som er strategisk og som samtidig elsker det operative arbeidet som leder frem til målet. Du har et godt kreativt og strukturert hode, og drives av salg og resultatoptimalisering. Har et ønske om å utgjøre en forskjell. Du forstår hvordan man utarbeider og gjennomfører kanaltilpassede kampanjer og butikkeksponeringer.

  • Relevant 3-5 års utdannelse innen økonomi med spesialisering innen markedsføring, kommunikasjon eller salg.
  • Minimum 3-5 års relevant erfaring fra anerkjent merkevare.
    Gjerne fra FMCG, Sport, Outdoor, Lifestyle, men det er ikke et krav.
  • God forståelse for merkevarebygging, forbrukere og retail/etail.
  • Strukturert og selvstendig. Liker å planlegge og koordinere.
  • Høy arbeidskapasitet. Trives med å håndtere flere oppgaver samtidig.
  • Øye for detaljer - men samtidig en problemløser som drives av fremdrift og resultatoppnåelse.
  • Kreativ med gode visuelle kommunikasjonsegenskaper - og trygg i å presentere for en forsamling.
  • Gode mellommenneskelige egenskaper med forståelse for kulturelle forskjeller i et internasjonalt miljø.
  • Kunnskap om omnikanal salg og markedsføring inkl. planleggingsprosesser.
  • Trygg i Microsoft Office pakken (Excel, Powerpoint og Word).
  • Meget gode muntlige og skriftlige ferdigheter i norsk og engelsk. Tysk er også positivt, men ikke et krav.
  • Dersom du liker sport/outdoor kategorien og selv har «passion» for sport og friluftsliv synes vi det er ekstra stas, men det er heller ikke et krav.


 I tillegg til et hyggelig og fremoverlent arbeidsmiljø tilbyr Devold of Norway:

 

  • Spennende innflytelsesrik stilling i et selskap med lange tradisjoner og høye ambisjoner
  • Spennende utfordringer og gode utviklingsmuligheter i et selskap med god økonomi og sterk vekst
  • Godt fagmiljø med hyggelige kollegaer
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • En merkevare som har vunnet flere priser for innovative produkter i sportsbransjen under de årlige ISPO Awards
  • Attraktive personalgoder både i Devold of Norway og i Flakk Gruppens øvrige selskaper
  • En arbeidsgiver som tar et tydelig samfunnsansvar innenfor bærekraft
  • Vi har vår egen fabrikk i Litauen og en bærekraftig produksjon og verdikjede. Nærhet til markedene og innovasjon er helt sentrale verdier for oss.
  • Et inkluderende og mangfoldig arbeidsmiljø

 

Devold of Norway AS er Norges ledende merkevare innen ullbekledning. Vår stolte historie strekker seg helt tilbake til 1853, og våre innovative produkter har vært en viktig del av bekledningen i mange store ekspedisjoner i både inn- og utland. Under merkevaren Devold® utvikles og produseres undertøy, mellombekledning, ytterbekledning, klassiske gensere, sokker og annet tilbehør i ull. Vi har vår egen fabrikk i Litauen og en bærekraftig produksjon, nærhet til markedene og innovasjon er helt sentrale verdier for oss. Devolds hovedkontor ligger i Langevåg utenfor Ålesund, vi har også et kontor/showroom på Skøyen i Oslo og vi har et salgsselskap i Tyskland.

Devold of Norway AS er en del av Flakk Gruppen. Flakk Gruppen er et familieeid konsern med globale investeringer og eierinteresser i flere ulike forretningsområder innenfor reiseliv, tekstil, luftfart, byggevarer, kompositter og fornybar energi. Gruppen tar bærekraft på alvor og har som visjon å bygge lønnsomme virksomheter som bidrar til positiv utvikling for klima og miljø så vel som for mennesker og samfunn. Dette gjør at alle våre virksomheter budsjetteres og blir målt på en trippel bunnlinje, som reflekterer både People, Profit og Planet. Det forventes for 2023 at Flakk Gruppen vil ha en omsetning på over 1 milliard NOK og mer enn 750 medarbeidere.

Arbeidssted: v/vårt hovedkontor i Langevåg, Ålesund eller nye showroom på Lysaker, Bærum.

Stillingen rapporterer til CMO (Chief Marketing Officer) Devold.


Søknadsfrist: Vi vil gjennomgå søknader og intervjue fortløpende – så søk snarest og senest innen 15.januar. Vi behandler din henvendelse konfidensielt. Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å søke via vår portal (CVideo).


Tilbake
 

VAUDE introduserer Aqua Back Recycle: Miljøvennlige vanntette sykkelvesker for eventyrere

 
Sykkelmekanikerutdanning fra
høsten 2024
 
Alfa Sko på flyttefot
 
Sportskjedene etter pandemien
 
Sportienda - trygt kjøp og salg av brukte sykler