Tema

"Tilfredse kunder er fortsatt høydepunkt"

Daglig leder, Lars Olav Kronstad i Tendenzer as, står utrettelig på for å følge kundene og forhandlerne sine gjennom hele vareløpet. Etter mange år i bransjen, vet han at fornøyde kunder er avgjørende for veien til videre suksess.


Navn: Lars Olav Kronstad

Alder: 57

Stilling: Daglig leder

 

Hvorfor valgte du en karriere i sportsbransjen?

– Det ble slik sommeren 1988. Jeg kjente en som heter Torger Bjørnstad som drev i bransjen og som trengte en selger. Jeg hadde jobbet for ham en del år ved siden av studiene. Planen var egentlig å begynne i finans / forsikring, men trainee stillingen var ikke der når vi var ferdige på BI.

Jeg fikk en spennende mulighet som har brakt meg dit jeg er i dag - vi fikk agenturet på Vølkl høsten 1988.


Hva er høydepunktet i karrieren din, så langt?

– I ett langt liv i bransjen er det mange høydepunkter og mange er fortsatt ikke nådd. Men tilfredse kunder er fortsatt høydepunkter og vil være det. Det samme er nye kolleksjoner og muligheter. Det er spennende tider og mange nye muligheter vil åpne seg.


Hvor er du/din bedrift om fem år?

– Da håper jeg vi er vel etablert i Sverige, samt at neste generasjon er med i driften og vi har en enda sterkere posisjon ute blant våre kunder.


Hva gjør du aller helst for å holde deg i form?

– Jeg bruker naturen, sommer som vinter, men mye alpint og langrenn. Så prøver jeg å få til en styrke økt i uken.


Når handlet du sist i en sportsbutikk, og hva kjøpte du?

– Siste var på Geilo Sport for 14 dg siden, den berømte alpekremen mot kulde.

Tilbake
 

Skogstad satser ytterligere i Lom

 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy
 
AI-forordningen og unntak for høyrisikosystemer