Østerriksk boardsport- og livsstilsspesialist med butikk i Norge

Blue Tomato åpnet sin første butikk i Oslo sentrum i desember 2021. Det østerrikske selskapet, som er en del av den amerikanske actionsportforhandleren Zumiez, driver allerede mer enn 60 butikker i Tyskland, Østerrike, Sveits, Nederland og Finland.


Med over 600 ansatte og mer enn 400 000 produkter er Blue Tomato en stor nettbutikk innen snowboard, freeski, surf, skateboard og street style. Nylig åpnet de en 425 kvadratmeter stor butikk i Grensen i Oslo. De siste årene har nettaktøren åpnet en rekke nye fysiske butikker. Blue Tomato driver allerede mer enn 60 butikker i Tyskland, Østerrike, Sveits, Nederland og Finland.

– Å komme inn på det norske markedet med en fysisk butikk er et logisk skritt for oss. I mange år har vi hatt mange nettkunder fra Norge og norske ansatte i selskapet, og har derfor hatt en nær tilknytning til den lokale scenen, sier Tillmann Ruprecht, direktør for salg og service hos Blue Tomato.

Butikksjefen i Norge, Stefan Kurz, har åtte ansatte på plass som ser frem til å dele sin lidenskap for snowboard, freeskiing, surfing, skateboarding eller gatestil med sine norske kunder.

 

Tilbake
 

Alfa puster nytt liv i brukte sko

 
Skogstad satser ytterligere i Lom
 
Craft Sportswear lanserte kolleksjonen til Norges olympiske og paralympiske tropp
 
Nye EU-krav til selskapsstyring og ESG-rapportering
 
Sportsbransjen gjør det enklere å reparere turtøy