On Snow suksess i jubileumsåret

On Snow Geilo hadde sitt 25-årsjubileum på Vestlia Resort søndag 2. og mandag 3.februar. Etter at Norspo AS ble avviklet har Vestlia Resort på Geilo hatt ansvaret for arrangementet 25 ganger. Det ansvaret er bestått med glans. Årets On Snow ble en suksess. Snaue 30 leverandørselskap med langt flere merkevarer, i hovedsak i alpinsegmentet, og ca 150 godt forberedte forhandlere av skiutstyr var på plass og gjorde meget solide jobber med testing av utstyr for neste vinter.


Testarrangementet

-Vi er veldig fornøyde med arrangementet, sier Øyvind Lio som har arrangementsansvaret fra Vestlia Resort. Vi vet at når det kommer mange og godt forberedte forhandlere som beviselig tester mye ski på høyt nivå til On Snow, så blir også leverandørene fornøyd. I år har vi fått mange veldig gode tilbakemeldinger fra leverandørene. Butikkansatte som kommer for å teste utstyr, er alltid ekstremt fornøyd, det opplevde vi også i år. Det er vi selvsagt veldig glad for, det er det vi gjør alt i vår makt for å kunne klare. Det var godt besøk fra mange butikker i hovedsak fra vestlandet og østlandet, men også noen fra sørlandet. I år organiserte vi busstransport fra Oslo, og det ga gode gevinster. Vårt oppdrag er å gjøre en god teknisk tilrettelegging av arrangementet, og det synes jeg vi har lykkes godt med i år, avslutter Lio.

 

De aller fleste sportsbransjen.no snakket med fra leverandørsiden var veldig godt fornøyd med arrangementet. Marius Feen i SGN Skis har lang erfaring med On Snow. -Jeg synes i all hovedsak at arrangementet er godt. Vestlia Resort fungerer bra som arrangør. Men vi i SGN kunne ønske oss bedre forhold for å teste våre produkter, som i all hovedsak dreier seg om alpinkjøring i terrenget og utenfor preppede løyper. Likevel mener vi det er viktig for oss å være til stede og hilse på gamle og nye kunder.

 

Lars Olav Kronstad og Erlend Dannatt i Tendenzer bruker On Snow svært aktivt og har vært en av motorene i sportsbransjen for å bidra til at On Snow blir suksess både for egne produkter, men også for sportsbransjen. -Vi mener On Snow er veldig viktig. Det er det eneste uavhengige arrangementet i sportsbransjen, der forhandlere fra alle sportskjeder og uavhengige sportsbutikker møtes på Geilo for å teste utstyr. Det er jo i dette miljøet bransjen utvikler produktkunnskap. Og vi mener at produktkunnskapen er en av driverne for at sluttkundene får det beste grunnlaget for å velge riktig utstyr tilpasset målsetning og forutsetning. Fagkunnskap vil være en differensiator i sportsbransjen også i fremtiden. Det er dette vi er så opptatt av, og som vi mener flere forhandlere burde delta på. Vi jobber hardt for å rekruttere forhandlere til Geilo denne helgen, og har en rekke møter med kunder fra vestlandet og østlandet. Etter at vi fikk Madshus i porteføljen vår, har vi tatt med langrennsutstyr også. Vi viser utstyret på messen inne på Vestlia Resort

Platou satser hardt på On Snow

Styreleder og en av eierne i Platou Sport, Brede Birkeland, er kjent med On Snow. -Vi er på On Snow hvert år og er systematiske i hvordan vi bruker arrangementet. Vi har en egen testprotokoll som alle butikkansatte fra Platou Sport får og skal fylle ut. Vi i Platou Sport skal ha den beste kunnskapen om produktene vi selger til kundene våre. Det får vi bl.a. når vi gjør jobben her på Geilo. Vi er nådeløse hva gjelder fagkunnskap, vi skal ha de beste produktene og den beste kunnskapen på ski. Våre kunder skal være trygg på at de får det utstyret som gir de beste opplevelsene for seg. Vi liker også å følge med på hva som rører seg i markedet, det får vi her på On Snow, sier Birkeland. Som for øvrig er en svært habil skikjører, bl.a. fra sin aktive karriere både som alpinist og som landslagsutøver på Telemarklandslaget.

 

Hardvaremessen

Når heisen i bakken stanset for dagen, trakk On Snow inn på Vestlia Resort for hardvaremesse. I tillegg til de aller fleste som deltok på testarrangementet ute, var det også noen andre aktører inne. Rottefella var til stede, der de viste nok en nyvinning som skiløpere kan få glede av neste vinter. Stian Trømborg kunne entusiastisk fortelle at den gamle NIS platen ville erstattes av en ny RAP plate. -Den nye platen vi lanserer vil passe til alle bindingssystemer, sier Trømborg. Salomon og Atomic sine Prolink og Fischer og Rossignol sine Turnamic bindinger vil passe til RAP platen. Det betyr blant annet at alle skiløpere enkelt kan bruke Rottefella sitt Move – system, uavhengig av skimerke. Det er selvsagt viktig for oss i Rottefella, sier Stian Trømborg. Han viser også lanseringen av en helt ny bindingskolleksjon på «nivå 2», dvs «Performance» som er like under racing. -Disse bindingene vil være tilgjengelig for publikum i 2025/26 sesongen, sier han. Så røper han samtidig at det resten av porteføljen fornyes fortløpende og at det kommer ny racingserie i 2026/27 sesongen.

 

Jubileum og bløtkake

Vestlia Resort sin egen Konditor hadde laget en gigantisk bløtkake til 25-års jubileet, som ble servert hotellets sportsbransjegjester under åpningen av hardvaremessen. -Vi er veldig stolt arrangør av On Snow, sier hotelldirektør Alexander Gullesen. On Snow passer Vestlia Resort «som hånd i hanske», vi ønsker å være den prefererte destinasjonen for all form som sport og fysisk aktivitet, også alpint og langrenn avslutter han, og ønsker sportsbransjen velkommen neste år.

Tilbake
 

PORTRETTET - Kaare Jarbeaux
-Ståltro på kvalitet og kjente merkevarer.

 
Emisjon på 600 millioner kroner for å styrke vekst og likviditet
 
Rabattene dreper lønnsomheten
 
Adidas inngår langsiktig partnerskap med NFIF
 
ISPO trengs av alle