Linda Linnebo, Markedssjef for Dæhlie Sportswear
Tema

Linda Linnebo, Markedssjef for Dæhlie Sportswear

Vil sette bærekraftsmål høyest på agendaen

Hver uke kan du møte en ny dyktig leder fra en av de viktige driverne i norsk sportsbransje, i vår nye faste spalte. Denne uken har vi snakket med markedssjefen i Dæhlie Sportswear, Linda Linnebo.


Navn: Linda Linnebo

Alder: 48 år

Stilling: Markedssjef Dæhlie Sportswear

 

Hvorfor valgte du en karriere i sportsbransjen?


– Jeg har alltid vært opptatt av idrett. Å få kombinere egen interesse for sport med arbeid for merkevarer ble min vei. Med Nike som arbeidsgiver de første 6 årene ble egentlig kursen satt. Jeg har fått mulighet til å jobbe kommersielt i idretten både i Skiforbundet og Skiskytterforbundet en del år, men savnet sportsbransjen.

Sportsbransjen samler målrettede folk med masse entusiasme og fokus på videreutvikling. Det er slike team og det de skaper som inspirerer meg.

 

Hva er høydepunktet i karrieren din, så langt?


– Å få være med på å realisere strategien om å transformere merkevaren Bjørn Dæhlie til Dæhlie Sportswear med mål om å nå en bredere målgruppe og å gjøre merkevaren relevant innen flere kategorier.

 

Hvor er du/din bedrift om fem år?


– Vanskelig å spå inn i fremtiden! Men, Dæhlie Sportswear vil være enda mer DTC orientert og kundereisen mer digital i alle ledd. Jeg håper og tror Dæhlie og resten av Sportsbransjen har bærekraftsmål høyest på agendaen. Om et år lanserer vi en kampanje for å ta vare på arenaen vi i Dæhlie trives aller best i - naturen. Alle må ta tak.

 

Hva gjør du aller helst for å holde deg i form?


– Tar meg en skitur i vintersesongen og løper i marka ellers i året.

 

Når handlet du sist i en sportsbutikk, og hva kjøpte du?


– Klarte ikke å motstå den nye RAW jakken fra Dæhlie som ble til Linda fra Linda etter nyttår når vinteren endelig satt seg i Oslo. Ble nettshopping denne gangen dæhlie.com 😊

Tilbake
 
Tema

Skulle ønske det var vinter hele året

 
Vekst i handelen i januar
 
Kraftig vekst for sportskjedene i 2020
 
Tema
"Jeg har vel egentlig ikke nådd høydepunktet enda"
 
2020 ble det store staycation-året