Det danske sportsmarkedet falt med 9,1%

I motsetning til veksten i Norge, gikk det ikke så bra for den danske sportsbransjen i fjor.


Forhandlere av sport- og campingutstyr opplevde en salgsnedgang på hele 9,1 prosent i fjor, ifølge Danmarks Statistik.

Sko- og klesbutikker hadde det enda tøffere i fjor, med en dramatisk salgsnedgang på henholdsvis 27,6 prosent og 14,4 prosent.

Salget av sykler og mopeder var ikke overraskende et positivt unntak, med en oppgang på 25,5 prosent.

Vekst for den totale detaljhandel

Med unntak av bilsalget, økte den totale detaljhandelen med 4,2 prosentpoeng i Danmark i fjor, og de store vinnerne var byggevare, interiør- og oppussingsbutikkene, i tillegg til elektronikkbransjen.


Tilbake
 

Årets Sportsprodukt: VJ – Ultra 3

 
Rab og Krister Kopala - Årets Sponsorprofil
 
Norrøna - Årets Samfunnsaktør
 
Vandre - Årets Nykommer
 
Morten Borgersen - Årets Sportsbransjeprofil